15 de gener de 2016

Bikram Ioga

Aquesta modalitat de Ioga  consisteix en una combinació de postures que engloba els beneficis de diferents tipus de Ioga. Es  treballen tots els òrgans, glàndules, tendons, lligaments, ossos, totes les cèl·lules del teu cos, les teves emocions, la ment i el esperit.

La sala en la qual es practica està preparada per assolir els 42º graus i entre un 40 - 50% d'humitat, idonis per escalfar els músculs.

La calor ajuda al nostre cos a cremar el greix i redistribuir-lo sobre l'estructura muscular. En aquestes condicions de calor, s’augmenta la flexibilitat i calma l’estrès. Les  condicions de temperatura i humitat elevades, afavoreixen la sudoració i ajuden a la desintoxicació i eliminació de toxines a través de la nostra pell.

Està pensada  per proporcionar una salut total a través de l'equilibri i enfortiment de tots els sistemes del cos, amb l'objectiu de prevenir malalties, lesions i limitar els efectes de l'envelliment.
Aporta molts beneficis per al cos i la ment. Combina habilitats de concentració, paciència, determinació i autocontrol, que condueixen a augmentar la claredat, incrementar l'autoconfiança i vitalitat. És també un bon mètode per relaxar-se i carregar piles.

Que ens aporta:

Més flexibilitat
Aquesta activitat física contribueix a tenir més elasticitat, gràcies a les més de 25 postures que s’hi practiquen, les quals estiren la columna vertebral, els músculs i tot el cos en general. Amb la calor, a més, la flexibilitat s’incrementa.

Eliminació de toxines
La suor refrigera el cos. A més a més, intervé en el procés d’eliminació de toxines. No obstant això, cal compensar la pèrdua de líquids per no deshidratar-se.

Redueix l’estrès
El ioga afavoreix el control físic i mental. Ajuda a gestionar les emocions i a manejar l’estrès dolent. Gràcies a la seva pràctica, el benestar diari i la concentració milloren, i també s’augmenta el rendiment.

Millora el son
El control i l’observació de la respiració és un aspecte essencial en els diversos tipus de ioga. En aquesta branca també. Aprendre a respirar relaxa i millora la qualitat del son.

Més concentració
La rutina que implica la repetició dels exercicis i els avanços en la seva pràctica suposen més determinació. Al mateix temps augmenta també la capacitat de concentrar-se en el dia a dia.

Perdre pes
Si es practica amb regularitat, aquest exercici també ajuda a perdre pes. Ara bé, cal compensar-ho amb la dieta.

Quan deixar-ho
El mareig o l’excés de set poden ser símptomes de deshidratació, cosa que pot passar quan el cos perd líquids a causa de la calor. La deshidratació és perillosa, per aquest motiu cal obeir els senyals que envia el cos i deixar-ho si no ens trobem bé.

No apte per a tothom

En general el ioga està recomanat per a tothom, però no és el cas d’aquesta branca. Per exemple, són ben coneguts els beneficis del ioga per a embarassades, però la disciplina bikram, pel fet de sotmetre’s a altes temperatures, posa en risc la salut de la mare i del fetus.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Bonviure sempre intenta crear un clima de relacions favorable, per això et demanem que no publiquis cap comentari que pugui ser ofensiu.

Gràcies!