2 d’agost de 2016

Nova teràpia mèdica: anar a la muntanya


Metges i científics ens expliquen com sortir a la muntanya pot canviar les nostres ments i millorar la nostra qualitat de vida.

"La pau de la natura fluirà dins teu com ho fa la llum solar dins dels arbres. El vent et portarà la seva frescor i les tempestes la seva energia" , John Muir a Our National Parks.

Igual que Muir, molts de nosaltres reconeixem que el senderisme a la natura és bo per al cos, ment i ànima.
Caminar a través dels boscos mentre observem ocells de tots els colors, mentre olorem l'aroma dels boscos i escoltem la calma d'un rierol ... tot això aclareix la nostra ment i ens fa sentir bé.

Per sort per a nosaltres, els metges ho aproven. Diferents estudis mostren que hi ha molts beneficis per a la salut mental quan passem temps anant a la muntanya.


Sortir a la muntanya redueix la negativitat
Aquells que es lamenten en excés, o es concentren massa en els seus pensaments negatius, poden tenir ansietat, depressió i altres problemes similars. En un estudi recent, els investigadors van demostrar que passar temps a la natura afecta positivament per tal de no agobiar-se i per reduir els pensaments obsessius i negatius.

En aquest estudi, els investigadors van comparar gent que caminaven en un entorn urbà i en un entorn natural. Van trobar que aquells que caminaven durant 90 minuts en un entorn natural, tenien nivells menors de negativitat, també tenien menys activitat neuronal en l'escorça prefrontal, associada amb malalties mentals.

El nostre món s'està urbanitzant cada vegada més i aquesta urbanització està connectada a la depressió i a altres tipus de malalties mentals. Així doncs, sortint de tant en tant d'aquest entorn urbà per passar temps de portes cap a fora, al camp on hi ha menys factors estressants, menys soroll i menys distraccions, pot ser un avantatge per a la nostra salut mental.


Sortir a la muntanya i desconnectar de la tecnologia augmenta la nostra capacitat per solucionar problemes de forma creativa

La solució de problemes d'una manera creativa pot ser millorada desconnectant de la tecnologia i tornant a connectar amb la natura.

En aquest estudi, els participants van fer senderisme durant 4 dies, alhora que tenien prohibit utilitzar qualsevol tipus de tecnologia. Se'ls va demanar llavors que realitzaran tasques que requerissin una certa creativitat per a la resolució d'una sèrie de problemes complexos. Els participants van tenir un augment molt significatiu a l'hora de resoldre problemes.

La tecnologia i el soroll de les zones urbanes demanen constantment la nostra atenció  pertorbant les nostres funcions cognitives.
Per tant, quan ens sentim estressats per la vida urbana, o quan estem connectats a la tecnologia a tota hora, sortir a la muntanya pot ser una medicina molt potent: Redueix la nostra fatiga mental, calma la ment i ens ajuda a pensar amb més creativitat.


Sortir a la muntanya pot millorar el Trastorn per dèficit d'atenció en els nens
El trastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitat (TDAH) és un trastorn bastant comú en els nens. Aquells que ho pateixen, generalment tenen problemes amb la concentració, es distreuen fàcilment, exhibeixen hiperactivitat i tenen dificultats per controlar els seus impulsos.

Exposar a nens amb TDAH a activitats a l'aire lliure redueix significativament els seus símptomes.
Per tant, d'acord amb l'estudi, els beneficis de l'exposició a la natura es poden estendre a qualsevol amb falta d'atenció i impulsivitat.

Els doctors conclouen que simples canvis que inclouen activitats "verdes" poden millorar l'atenció i disminuir els símptomes del TDAH.


Sortir a la muntanya és un exercici excel·lent, el qual estimula la capacitat intel·lectual
Fer senderisme és una forma molt bona d'exercitar-se i pot fer-nos cremar entre 400 i 700 calories a l'hora. Un altre benefici afegit és que no és tan dur com altres formes d'exercici, com ara córrer.

Cos i ment estan connectats de forma natural. L'exercici ajuda a mantenir les nostres cèl·lules nodrides i sanes. De fet, d'acord amb uns investigadors de la Universitat de British Columbia, l'exercici aeròbic pot millorar la memòria i l'habilitat cognitiva.

En l'estudi van trobar que l'exercici aeròbic incrementava el volum de l'hipocamp, una part del cervell associada a la memòria espacial i episòdica.


El senderisme prescrit pels metges
Alguna vegada t'ha dit el metge que surtis a la muntanya?

Els metges són cada vegada més conscients que la gent que aprofita el seu temps en la natura, gaudeix de menys estrès i millor salut psicològica.

Cada vegada més metges estan receptant "prescripcions naturals" o recomanant "ecoterapia" per reduir l'ansietat, millorar els nivells d'estrès i lluitar contra la depressió.



Més info: http://www.salyroca.es/articulo%2Flyfestyle%2Fnueva-terapia-medica-ir-montana%2F20160223090906001174.html



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Bonviure sempre intenta crear un clima de relacions favorable, per això et demanem que no publiquis cap comentari que pugui ser ofensiu.

Gràcies!