19 de novembre de 2014

Senderisme i Salut

Fer senderisme aporta molts beneficis per a la salut física i mental: millora la salut cardiovascular, manté les articulacions i els músculs elàstics, millora l’oxigenació pulmonar i redueix l’estrès.


Cor i músculs elàstics
El moviment que fem és compassat i harmònic i tonifica tots els músculs i les articulacions, així com el cor, un altre gran múscul.

L’exercici que fem en caminar és aeròbic i es treballa el sistema respiratori i el cardiovascular.

Augmenta el ritme cardíac i això enforteix els vasos sanguinis i el cor. També es cremen més calories i s’elimina més greix.


Postura adequada
Per evitar lesions o caure hem d’intentar posar el peu en un lloc pla.

A l’hora de descendir, a causa de la inclinació del terreny els genolls se sobrecarreguen per la pressió. Per evitar-ho, podem ajudar-nos d’un bastó. Si seguim notant dolor, podem baixar de costat, col·locant els peus de forma lateral al pendent per passar la pressió als bessons.


Bastons
Si utilitzes bastons, has d’ajustar-ne bé la longitud. El dibuix que ha de fer el braç amb el bastó és més o menys un angle recte o lleugerament més obert; un angle menor mantindrà les mans més amunt i pot provocar problemes circulatoris durant la marxa.

El bastó ens pot ajudar a no exercir tanta pressió als genolls, que durant la baixada se sobrecarreguen.


Per a tothom
Pots fer aquest exercici a qualsevol lloc i tinguis l’edat que tinguis.

Encara que podem fer-lo sols, es recomana en companyia. No requereix cap habilitat prèvia. Això sí, cal anar amb compte i no fer un esforç massa exagerat el primer dia.


Carregar piles
Pel fet d’estar en contacte amb la naturalesa, a l’aire lliure, lluny dels sorolls i la contaminació de la ciutat, és un gran aliat contra l’estrès, ja que en fer exercici augmenta la producció d’endorfines i la sensació de plaer millora l’autoestima. Tot plegat ens ajuda a carregar piles.


Nutrició
A la teva motxilla no hi poden faltar nutrients que aportin hidrats de carboni, l’energia que el teu organisme necessitarà al llarg de l’excursió: cereals, barretes energètiques, fruita seca o pa.

Imprescindible beure aigua cada mitja hora per evitar la deshidratació i la set –primer símptoma de deshidratació–.

En arribar a casa, igual que després d’una jornada d’esquí, necessites refer-te. Prepara un bon plat d’amanida de pasta (hidrats de carboni i vitamines i minerals), un filet de peix o carn i fruita.


Protegir-se
El calçat ha de ser l’adequat i ha de subjectar bé el peu (no s’hi val demanar-lo prestat) i sempre amb mitjons transpirables per evitar que la suor produeixi llagues.

La gorra o el barret són imprescindibles, així com el protector solar per a la pell i les ulleres de sol per evitar que els raigs danyin els ulls.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Bonviure sempre intenta crear un clima de relacions favorable, per això et demanem que no publiquis cap comentari que pugui ser ofensiu.

Gràcies!